2010. november 18., csütörtök

Átigazolási körkép

A 2009-es esztendő annyi technikai, technológiai jellegű változást hozott magával, hogy a csapatok nem akartak újabb változókkal és ismeretlenekkel bíbelődni, így egy, azaz egyetlen darab "személyi" változás történt az egész mezőnyben, a visszavonuló David Coulthard távozásával Sebastian Vettel és Sebastien Buemi tolódtak feljebb a Red Bull házi ranglétráján. 2010-re viszont az új csapatok érkezésének köszönhetően is, hihetetlen jövés-menést láthattunk, világbajnokok váltottak csapatot, nagy visszatérők kapcsolódtak be ismét a vérkeringésbe, újoncokat avatott a száguldó cirkusz.
Most, mindössze néhány nappal a szezonzáró Abu Dhabi nagydíj és az "utánpótlás korúak" tesztjei után egyre inkább előtérbe kerülnek a következő év(ek)re vonatkozó szerződések. Az élmezőny elviekben már túlvan jövőévi párosa megnevezésén, míg az alsóbb régiókban teljes a bizonytalanság, és egy-egy ülésre akár három-négyen is pályáznak. A legutóbbi hivatalos bejelentés a Williams istállótól származik, amely továbbra is a soraiban tudhatja Rubens Barrichello-t, Nico Hülkenbergnek viszont máshol kell szerencsét próbálnia.



O = élő, és már bejelentett szerződés
? = valószínűsíthető szerződés
(A táblázat a holtszezon folyamán állandóan frissül, így e november közepei állapotokat boncolgató írás hozzá képest aktualitását veszti.)


McLaren
A teljesen brit összetételű csapat összeállítása valószínűleg még hosszú évekig nem fog változni, mert bár hasonlóan versenyképes párosa a közelmúltban is volt a wokingi istállónak, hasonlóan jó viszonyt ápoló már emberemlékezet óta nem. 2008 és 2009 világbajnoka idén is a cím megszerzéséért küzdhetett, és egy pillanatig nem volt kérdés, hogy mindketten folytatják a megkezdett munkát.
Várható összeállítás: Hamilton, Button


Mercedes
Michael Schumacher visszatérő évének a vártnál talán kissé visszafogottabb teljesítménye után a médiában előszeretettel szellőztetik már a szezon közepe óta, hogy a hétszeres világbajnok nem fogja kitölteni maradék két éves szerződését, és végleg szögre akasztja a bukósisakot. Ebben az esetben természetesen sorban állnának az elsősorban szintén németajkú jelentkezők, hogy betöltsék ezt az űrt, ám Schumachernek esze ágában sincs átadni a helyét, és a Mercedes is ragaszkodik hozzá. Nico Rosberggel pedig nagyon hosszú távon számolnak Stuttgartban, és az idei lenyűgöző teljesítményét látva érthető is, hogy miért.
Várható összeállítás: Rosberg, Schumacher


Red Bull
Az energiaitalgyárosok még Monaco környékén bejelentették, hogy Vettel és Webber fogja tekerni a kormányt náluk 2011-ben is, bár azóta a páros viszonya sokban változott, és az ausztrál esetleges kiválásról szóló pletykák ütötték fel a fejüket, ezek persze csak pletykák, de az ördög sosem alszik, a Toro Rosso ifjai pedig boldogan állnának a nagytestvér alkalmazásába.
Várható összeállítás: Vettel, Webber


Ferrari
A Ferrarinál egymásnak adták a kilincset az elmúlt években a világbajnokok, egyedül Felipe Massa maradt biztos pont a "másik" autóban, a balesete óta nehézkesebb brazilnak azonban nem kizárt, hogy kifelé áll a rúdja, és ha nem akarja végleg magára ölteni a második számú pilóta kényelmetlen ruháját, úgy csak rajta áll, hogy ezt Maranellóban, vagy esetleg máshol (nem) teszi meg. A találgatók pedig egyre inkább a Williamstől kiebrudalt Nico Hülkenberget vélik látni tűzpiros overallban...
Várható összeállítás: Alonso, Massa


Williams
Minden idők legtöbb futamon rajthoz állt versenyzőjének fejlesztői munkája érthető módon kellően értékes Frank Williams számára, viszont az évekig a versenypilóta szerepre felkészített Hülkenberget nem tarthatta meg a kedvező árú Cosworth motoros szerződéssel együtt súlyos pénz szűkében lévő istálló, és a nem is olyan régen még a Formula-1-et uraló csapat ismét fizetős pilóta szolgáltatásait kényszerül igénybe venni, esetleg Pastor Maldonado személyében, bár két dél-amerikai versenyző egy brit csapatban nem a marketingszakemberek álmainak netovábbja. Az idei átigazolási szezon egyértelmű kulcsfigurája, Adrian Sutil, akinek a szolgálataiért kis túlzással a fél mezőny verseng, itt is lehetséges befutó, és amikor ő megtalálja a helyét, az más csapatoknál is azonnali lépéseket fog eredményezni.
Várható összeállítás: Barrichello, Sutil


Renault
A múltban kissé túlértékelt Robert Kubica idén bebizonyította, hogy azok a bizonyos értékelések cseppet sem túlzóak, ezek után pedig az ismét átalakulóban lévő istálló vezetőségének ragaszkodásán sem lepődhetünk meg. A másik ülés kérdése viszont teljesen nyitott, ami nem is csoda, hiszen a legvonzóbb szabad prédáról van szó, amivel még Kimi Räikkönen is kapcsolatba került, és bár azóta cáfolatok cikáznak ezzel kapcsolatban, azért emlékszünk még arra, amikor tavaly Michael Schumacher kézzel lábbal tiltakozott, amikor a média a (nem Ferraris) visszatéréséről faggatta...? A finn világbajnok mellett pedig bárki szóbajöhet, aki él és mozog, vagy hozza a Gazprom és a Lada rubel-millióit...
Várható összeállítás: Kubica, Petrov


Force India
Sutil helye megkérdőjelezhetetlen, feltéve, hogy ő maga is maradni szándékozik, ám ha már négy évet lehúzott az alakulatnál, és részt vállalt abban, hogy idáig jutottak, vajon hagyná.e, hogy jövőre más arassa le a babérokat? Liuzzi pozíciója már annál kényesebb, és csak akkor maradhat alkalmazásban, ha Sutil eligazol, a Mercedes ugyanis egyre nagyobb nyomást fog gyakorolni védence, Paul di Resta versenyeztetéséért, aki idén többször szerepet kapott a pénteki szabadedzéseken.
Várható összeállítás: Liuzzi, di Resta


Toro Rosso
Bár a Red Bull ajtaján dörömbölnek az általuk patronált ifjú titánok, Ricciardo-val és Hartley-val az élen, drámai változásnak kell ahhoz beállnia, hogy ne tartsák meg jelenlegi csikócsapatukat, akik egyértelműen a jövő nagy ígéretei.
Várható összeállítás: Buemi, Alguersuari


Lotus
A legjobb újonc ülései roppant kelendőek, ami meglepő annak fényében, hogy mindkét pilótának 2012 év végéig élő szerződése van, és teljesítményükre a lehetőségeikhez képest nem lehet panasz, viszont a friss konstruktőr világbajnok Renault motorok megkaparintása is sokat nyom a latban. A Renault rövidtávú F1-es tervei nagyban befolyásolhatják a Lotus sorsát, és a két csapat között "belső" pilótamozgást generálhat.
Várható összeállítás: Kovalainen, Trulli


Virgin:
Az újonc csapatok közül az egyetlen, amelynek két üléséért nem állnak sorba a pénzes és/vagy tehetséges pilóták, ugyanakkor messze nem vehető biztosra, hogy di Grassi kap egy újabb esélyt a következő esztendőre. Timo Glock a csapat húzóembere, a kérdés csak az, hogy a német karrierje szempontjából megengedhet-e magának még egy évet az árnyékban. A jelenlegi állapot alapján mindezek ellenére sem változik jövőre valószínűleg a felállás.
Várható összeállítás: Glock, di Grassi


Hispania
Ahhoz képest, hogy sokan arról beszéltek, hogy a HRT talán meg sem éri a szezon végét, mert képtelen lesz tartani a lépést a szűkös anyagiak miatt, illetve a Toyota Motorsport sem szándékozik támogatni őket a jövőben, azért elég sokan szeretnének náluk sereghajtó szerepet vállalni. Az idén csatasorba állított négy versenyző mellett a fiatalok tesztjén ezt az autót is kipróbáló Pastor Maldonado esélyeit mély zsebe, a sokadszorra hoppon maradó de la Rosát pedig a Pirelli-tesztek juttathatják közelebb a hőn áhított cockpithoz.
Várható összeállítás: Senna, Maldonado


Sauber
A svájci csapat sokkal nyugodtabban készülhet a következő szezonjára, mint tette azt idén, nyitott kérdések sem a szponzorok, sem a motor, sem pedig a pilóták személyét illetően nem maradtak. A 2001-es Heidfeld-Räikkönen párosításhoz lesz hasonlatos a 2011-es, ahol egyfelől az első teljes szezonját fantasztikusan teljesítő Kobayashi, másfelől a pimaszul ifjú mexikói tehetség, Sergio Perez küzdhet a pontokért, utóbbi egyébként a 2011-es mezőny eddigi egyetlen, hivatalosan is bejelentett újonca.
Várható összeállítás: Kobayashi, Perez

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése