2010. december 4., szombat

"Big Red One" avagy "A 'hétszeres' meg a többiek"

Győzelmek
Michael Schumacher pályafutása egyedülálló, gyakorlatilag minden létező rekord az ő neve mellett díszeleg. Bár a jelenkor rajtrácsán azért sorakoznak fel olyan ifjú reménységek, akik karrierjük csúcsán a "Rekordmeister" mutatóinak a közelébe férkőzhetnek, ez a veszély a közeljövőben még nem fenyeget. Schumacher csonka bemutatkozó évében rögtön kitúrt egy veterán pilótát a Benettonból (Roberto Moreno), és teljesítményével meggyőzött egy háromszoros világbajnokot, hogy ideje nyugdíjba vonulni (Nelson Piquet). Soron következő két szezonjában megsemmisítette két nagy tiszteletnek örvendő veterán csapattársát (Martin Brundle és Riccardo Patrese), majd ugyanígy tett bárkivel, akit ő vagy aktuális csapatfőnöke alkalmasnak látott a második számú pilóta feladatainak elvégzésére. Verstappen, Lehto, Herbert, Irvine, Barrichello és végül Massa igyekezett több, de inkább kevesebb sikerrel tartani a lépést a némettel. Veretes nevek, és ők még csak a csapattársak, azonban egy egész versenyzői generáció öregedett meg minimális sikereket aratva Schumacher és a Ferrari páratlan dominanciája miatt.
Dobogós helyek
A 2006-os szezon befejeztével szögre akasztotta bukósisakját, ám szokatlan űrt hagyott maga mögött, egyetlen világbajnokkal, és csupán néhány futamgyőztessel a mezőnyben. A Formula-1-nek három teljes szezonja volt "kiheverni" a vákumot, míg a hódító vissza nem tért (sőt, tulajdonképpen négy, mivel a vizsgált mutatók egyikét sem gyarapította a kerpeni 2010-ben), de amint arra a diagramok kiválóan rámutatnak, ha Schumachert egy személyben a teljes mezőnnyel szembeállítjuk, továbbra is óriási fölényben van.
Pole Pozíciók
Győzelmeit tekintve még mindig fórban van az idén rajthoz álló 26 pilótával szemben, noha az elmúlt 71 futamból 52-n részt sem vett, és idén a dobogóra sem állhatott fel: 91 győzelmével szemben a többiek 90-et tudnak felmutatni.
A mezőnyben elért összes dobogós hely harmadát tudhatja magáénak, ám mivel a dobogón további két hely gyűjthető be, arányaiban ez is lehengerlő.
Első rajtsorok
Az időmérőedzés bár nem tartozott a legerősebb oldalához, a legendás Ayrton Senna pole-rekordját azért sikerült átadnia a múltnak, és 68 edzéselsőségének senki a nyomába sem érhet, a mezőny összes pole-jának 40%-a az ő nevéhez fűződik, és az első rajtsorból való indulásból is bő egyharmad az övé.
A versenyben az élen töltött kilométerek mennyiségének tekintetében sem lesz egyhamar kihívója, e tekintetben 45-55%-ra áll a többiekkel szemben, de sokkal figyelemreméltóbb adat ennek az abszolút értéke, az első helyen végigautózott bő 24 000 km az nagyjából 5 teljes szezon hossza...
Km-ek az élen
Világbajnoki címek
A leggyorsabb körök tekintetében fennálló majdnem fele-fele arány kicsit csalóka, hiszen az ebben a műfajban szintén nagyon jó Kimi Räikkönen 35 strigulája jóval egyértelműbbé tette volna az erőviszonyokat, hasonló módon az ő világbajnoki címe hiányzik erősen a Schumacherével szemben 5-öt felvonultatni tudó Alonso, Hamilton, Button és Vettel négyesfogatnak.
Leggyorsabb körök
A hétszeres világbajnoknak a szerződése alapján még legalább két esztendő áll rendelkezésére, hogy a többiek számára így is túl magasan lévő lécet még feljebb tornássza, hogy további győzelmeket, rajtelsőségeket, leggyorsabb köröket, és természetesen a hároméves ciklus végére kitűzött világbajnoki címet gyűjtsön be (a terv ugyanis pontosan ez volt, csak a tőle túl korán csodát várók erről hajlamosak megfeledkezni), amire a jövő évben várhatóan versenyképesebb, immár teljes gyári támogatással épített új Mercedes-szel sokkal jobb esélyei lesznek, kérdés, hogy a mezőny másik négy világbajnoka mit fog szólni ehhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése