2016. október 14., péntek

Halk remény

Bár az átigazolási piac szolgáltatott már fajsúlyos híreket, azok elsősorban szerződéshosszabbítások vagy visszavonulások (igen, Buttoné is, hiába magyarázza, hogy nem) voltak, az első tényleges átigazolásra a mai napig kellett várni. Mit jelent ez Hülkenberg számára?

Amit elhagy: a Force India év végére valószínűleg a negyedik erővé növi ki magát, és ha a jogelőd csapatokat is figyelembe vesszük, 1998-99 óta nem volt ilyen előkelő pozícióban, ráadásul magáénak tudhatja a jelenleg vitathatatlanul legizmosabb erőforrást a Mercedes jóvoltából.

Amire vált: a Renault a lassú ébredés után év végére kezd a középmezőny szerves részévé válni, a McLaren-Honda kombináció után talán a legmerdekebb fejlődési görbe az övék, még ha ez kevésbé látványos is. A Renault motorgyártóként is kezd új erőre kapni, a közelmúlt sikerei (Alonso, Kubica és Räikkönen idejében) pedig egyértelművé teszik, hogy a potenciál adott, és Hülkenberg első alkalommal vezethet gyári támogatással a háta mögött. Ugyanakkor nem szabad elmenni szó nélkül amellett, hogy a francia gyár átjáróházképnt tekint az F1-re, rendszeresek és gyakoriak a kivonulások és visszatérések, így kis túlzással az sem elképzelhetetlen, hogy Hulk a 2+1 éves szerződésének kitöltésében sem lehet biztos.

Amitől megszabadul: a németre sokáig úgy tekintettek, mint a jövő egyik biztos világbajnoka, azonban a világbajnokesélyes anyagból gyúrt autók messze elkerülték. Amikor 2014-ben a McLarentől pocsék szezon után távozó Sergio Perez lett a csapattársa, egy úk korszak kezdődött Hülkenberg pályafutásában. Hiába a valószínűleg komolyabb természetadta tehetség, a mexikói mellett egész egyszerűen beleszürkült a mezőnybe, és rendszeresen Perez hozta a biztos és a kiugró eredményeket, a dobogós helyezéseket, és ezen a hullámvölgyön még a szenzációs Le Mans 24 győzelme sem segített túljutni, és amíg egy csapatban tekerik a kormányt, valószínűleg nem is fog.

Amit nyer: Hülkenberg a következő szezonban tölti be a harmincat, ami azt jelenti, hogy a következő 3-4 szezonban dől el, hogy utána kap-e még ugyanennyi időt a sportágban. Max Verstappen tizenkilenc esztendősen már topcsapatnál versenyzik (és nyer), Hulk 22 évesen jutott el a Formula-1-ig, és hiába lép hamarosan a harmadik x-be, csak nem akar csörögni a telefon egy topcsapattól a vonal másik végén. A sokáig legvalószínűbbnek vélt Mercedes hely hiába is szabadulna fel most már, Pascal Wehrlein és Esteban Ocon már előtte vannak a sorban. A Renault jelenleg egy ugyanolyan középcsapat mint ami az eddigi hat szezonjában is jutott Hülkenbergnek Williams-ek, Sauber-ek és Force India-k formájában, de mégis a legjobb, ha nem az egyetlen lehetősége, ráadásul gyári támogatással arra, hogy a karrierjébe új életet leheljen.

Az átigazolással két további kérdés merül fel, a Perez melletti másik Force India, és a Hülkenberg melletti másik Renault ülés sorsa. A Force India rendszeresen előlépteti tartalékpilótáit, arra azonban ne vegyünk mérget, hogy két mexikói pilótára a marketingesek áldásukat adják, mert Alfonso Celis honfitársa Pereznek. A Mercedes támogatása miatt landolhat itt Wehrlein és Ocon is, de Kevin Magnussen érkezésében is volna ráció. A Renault-nál a (minimálisan több) tapasztalatáért és sebességéért tartott dán szinte biztosan létszámon felülivé válik, hiszen a vezér és fejlesztési irány-meghatározó pilóta szerepkörét Hülkenberg jobban be fogja tudni tölteni, a másik ülésbe pedig bárki ülhet, akinek kellően mély a zsebe, akár Jolyon Palmer is az átmenet jegyében, de a variációk száma itt ha lehet, még magasabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése